Közösségi rendezvények, kirándulások

Poroszlói kirándulás

Kirándulás és közösségépítés

1. április 30-án Poroszlóra a Tisza – tavi Ökocentrumba látogattunk. Öröm volt számunkra, hogy a szentetornyai és a rákóczitelepi hittanosokon kívül orosháziak is csatlakoztak kiránduló csoportunkhoz. Először egy sétahajózáson vettük részt, ahol idegenvezető kalauzolt bennünket. Sokan most ültek életükben először hajón. Ezután az Ökocentrum épületén belül található kiállítást néztük meg. A 2012-ben megnyílt létesítmény ámulatba ejtett bennünket. Ez a 21. századi épület alkalmas arra, hogy érdekfeszítően ismerkedhessenek meg a gyermekek a teremtett vízi világ élőlényeivel. A 3D-s moziban  egy, a helyi Tisza-tó élővilágát bemutató kisfilmet néztünk meg.

Mindkét kirándulás ingyenes volt. A buszköltséget, a belépőket és az étkezéseket pályázati pénzből fedeztük. A gyermekek és a fiatalok önerőből talán soha nem jutottak volna el ezekre a helyekre. Hálás szívvel gondolunk önzetlen segítőinkre is, akik természetbeli adományaikkal évek óta hozzájárulnak a kirándulók étkeztetéséhez. Bízom abban, hogy ezek az élmények megtanítják  hittanosainkat arra, hogy igazán tudják értékelni a  teremtett világ szépségét és hozzájárulnak ahhoz, hogy egymást kölcsönösen tisztelő keresztyén közösséggé formálódjunk.

Ópusztaszeri kirándulás

1. október 27-én 30 gyermekkel és fiatallal, valamint felnőtt kísérőkkel meglátogattuk hazánk nemzeti emlékhelyet az Anonymus krónikájából ismert „első országgyűlés” feltételezett helyszínét. Az időjárásra nem lehetet panaszunk. Október végén nyári hőmérsékletet tapasztalhattunk. Reggel nyolckor indult a buszunk. Másfél órás út után megérkeztünk. Végigjártuk az emlékpark kiállítóhelyeit. Az első állomásunk a kör alakú központi múzeumépületben, a Rotundában volt. A Feszty-körképet ámulattal tekintettük meg. Mindannyiunk számára megelevenedett a honfoglalás kora. A Rotunda mellett, a tóparton elhelyezett Gátőrház a Tisza szabályozásának történetét, és az árvíz elleni védekezés eszközeit, a gátőr életét láthattuk. Egy terepasztal segítségével, fény- és hanghatásokkal kiegészítve az 1879-es szegedi nagyárvíz történetét is megismerhettük.

A Szabadtéri Néprajzi Múzeum tanyai és mezővárosi portáira betérve megelevenedett előttünk a két világháború közötti időszak. A szegedi nagytáj népi építészetét jól jellemző épületek között találtunk többek között napsugaras házat, tanyai iskolát, szélmalmot, iparos műhelyeket, postatörténeti kiállítást, borbély műhelyet, olvasókört befűtött kemencével, vagy működő szatócsboltot a régi idők édességeivel. A gyermekek ezeket is megkóstolhatták. Az ebéd a Szeri csárdában volt. Majd íjazás következet. Több-kevesebb sikerrel találtuk el a célt. A park központjában található király halomról szép kilátás nyílt az egész terültre. A dombról a gyermekek nagy örömmel gurultak le. Az Emlékparkban tett sétánk alkalmával, több szoborral és alkotással is találkoztunk. A Megyék Történelmi Szoborparkja 20 magyar uralkodónak, jeles személyiségnek állít emléket. Az Emlékpark legfontosabb szimbóluma a honfoglalás millenniumának tiszteletére állított Árpád-emlékmű, mely körül több nagyobb látogatóegységet különböztethetünk meg. A nap végén élményekben gazdagon térhettünk haza.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.